Naslovna  |  Vesti  |  Najvažnije vesti o medijima za period od 24. do 30. juna, 2019.
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

03. 07. 2019.

Autor: ObjektivNo1

Najvažnije vesti o medijima za period od 24. do 30. juna, 2019.

Medijska slika nedelje:

 

Nastavljeno zastrašivanje novinarke Marinčić, hakerski napad na njen portal


Osoba koja je pratila i zastrašivala Vericu Marinčić, novinarku portala Inđija kafe, nastavila je da obilazi mesto gde ona radi. Isti muškarac koji je ranije na nju nasrtao motorom, nastavio je da se pojavljuje ispred prodavnice u kojoj radi (pošto od novinarstva ne može da živi) - u toku jednog dana ga je videla osam puta.

U međuvremenu, tužilaštvo je pokrenulo istragu zbog ugrožavanja sigurnosti novinarke.

Javio se i poslanik iz Inđije Marijan Rističević, koji je na Tviteru omalovažavao Vericu Marinčić, tvrdeći da ona nije novinarka, iako je gostovao u njenoj emisiji dok je radila na lokalnoj televiziji.

Neposredno pošto je Cenzolovka o tome objavila tekst, počeli su višednevni hakerski napadi na sajt Inđija kafe, što je Verica Marinčić prijavila Tužilaštvu za visokotehnološki kriminal.

Posle Reportera bez granica, i OEBS je osudio zastrašivanje ove novinarke.

 

PRITISCI I NAPADI

Dragoljub Simonović od novinara koji je prebijen traži tri miliona


Bivši predsednik Opštine Grocka i funkcioner SNS-a Dragoljub Simonović deveti je put tužio urednika portala Žig info iz Grocke Željka Matorčevića.

Zbog teksta „Bahati naprednjak ponovo uhvaćen u laži! Policijski izveštaj demantuje prvog čoveka Grocke“, Simonović, koji je optužen za paljenje kuće novinara portala Žig info Milana Jovanovića, traži 300.000 dinara, a ukupno tri miliona na osnovu svih devet tužbi.

 

 

 

PRITISCI I NAPADI

N1 podneo krivičnu prijavu protiv Vesića, zamenik gradonačelnika uzvratio


Advokati N1 podneli su krivičnu prijavu protiv zamenika gradonačelnika Beograda Gorana Vesića zbog „povrede tajnosti pisma i drugih pošiljki“, pošto je prethodno rekao da je upoznat sa mejlom novinara TV N1, koji je objavio na svojoj Fejsbuk stranici.

Elektronsko pismo je sadržalo plan rada novinara TV N1, a u njemu je postojalo upozorenje da se njegov sadržaj ne sme prenositi drugima.

Goran Vesić je posle toga podneo krivičnu prijavu protiv programskog direktora TV N1 Jugoslava Ćosića, izvršne direktorke kompanije Junajted medija Aleksandre Subotić, osnivača SBB-a Dragana Šolaka... zbog „lažnog prijavljivanja“, navodeći da je njihova prijava usmerena isključivo ka njegovom zastrašivanju i diskreditovanju.

Prošle nedelje je reagovala i Junajted grupa, koja stoji iza SBB-a i N1, navodeći da „hajka koju državni funkcioneri vode protiv jednog od najvećih investitora u Srbiji nije zabeležena u Evropi“, a sve to samo „zato da bi se sprečilo da građani Srbije budu objektivno informisani“.

U UG kažu da je za ovaj obračun pokrenuta čitava državna mašinerija, i ukazuju na to da je SBB bio na meti inspekcije rada u istom danu u 44 poslovnice tog kablovskog operatera.

Oglasila se i premijerka Ana Brnabić rekavši da zbog monopola SBB-a u njenoj zgradi ne može da ima Telekom kao provajdera, što je Junajted grupa ocenila kao apsurdno, pošto se to može promeniti ukoliko se više od polovine stanara zgrade saglasi. UG naglašava da izbor nemaju upravo ona domaćinstva koja kao provajdera koriste Telekom.

 

PRITISCI I NAPADI

Sud kaznio Gorana Kozića zbog vređanja Verana Matića


Bivši savetnik glavnog i odgovornog urednika Ilustrovane politike Goran Kozić kažnjen je sa 150.000 dinara zbog vređanja Verana Matića, predsednika Komisije za istraživanje ubistava novinara.

Kozić je priznao da je u tekstu „Verane, Verane MAMOGRAFU jedan“ uvredio Verana Matića, braneći se činjenicom da je nakon objavljivanja teksta podneo ostavku i izvinio se Matiću. Sud je smatrao da takvo izvinjenje nije dovoljan razlog da izrečena kazna bude blaža.

 

 

DRŽAVA I MEDIJI

Televiziji Pančevo rekordan iznos na medijskom konkursu i posle upozorenja REM-a


Radio-televizija Pančevo je direktno i preko produkcija dobila rekordnih 139.000 evra na ovogodišnjem medijskom konkursu u Pančevu uprkos merama upozorenja od strane REM-a u martu ove godine zbog hajke koju je ta televizija u više navrata sprovodila protiv novinara Nenada Živkovića.

Prema pravilniku za medijske konkurse, komisija koja ocenjuje projekte treba da se vodi kriterijumom da li su učesniku konkursa u poslednjih godinu dana izrečene mere od REM-a i Saveta za štampu.

REM ipak nije reagovao kada je Radio-televizija Pančevo ponovo napala Živkovića krajem maja i u junu. Kako je pisala Cenzolovka, da REM radi svoj posao, ta televizija bi imala zatamnjen ekran.

Nema komentara.

Ostavi komentar

Vremenska prognoza